pondělí 14. května 2007

Stockholm - den třetí - konec

Po snídani se jdeme zabalit na pokoj a i s batohama opouštíme hotel. Na tramvajový zastávce se podle mapy rozhodujem, kam ještě před cestou na letiště půjdeme. Nakonec vyhrává v okolí Stockholmu druhé (po paláci Drottningholm) a poslední světové dědictví UNESCO - a to Skogskyrkogården. Jedeme tramvají a pak metrem. Až na místě se potvrzují naše doměnky z vlastního překladu slova Skogskyrkogården ... tohle nebude žádnej palác ... je to lesní hřbitov. Nu což, už jsme tu, tak si ho projdem. Je docela velkej a hlavně upravovanej. Asi po třičtvrtě hodině jdeme zpátky na metro a jedeme do centra. Podél nábřeží přicházíme k radnici (prej je na její stavbu použito 8 milionů cihel) a procházíme skrz ni na nábřeží. Uděláme pár fotek a po dvanáctý hodině odcházíme do centrálního nádraží vlaků, příměstských vlaků, metra, autobusů. Nastupujeme na příměstskej vlak Stockholmský hromadný dopravy a jedeme směr letiště. Na konečný vlaku v Mårsta, asi po půl hodině jízdy, přestupujeme do autobusu na letiště. Tam vystupujeme u terminálu 5, což je chyba a musíme jít asi 10 minut přes celý letiště na terminál 2. Po odbavení jdeme čekat na autobus, kterej nás z haly odveze k letadlu. Jenže v čase kdy jsme měli nastupovat se nic neděje a to ani po 15 minutách. Až asi za dalších 5 minut se na tabuli ukazuje, že náš let bude o hodinu opožděn (no nejenom náš, už od rána je většina letů opožděná). Takže místo ve tři hodiny poletíme až ve čtyři. Autobus nás pak před čtvrtou odváží k letadlu. V letadle se pak dozvídáme, že ještě musíme chvíli čekat a tak nakonec odlétáme v půl patý. V Tallinnu přistáváme za 45 minutek a jedeme 1 hodinu autobusama po Tallinnu do našeho Hostelu. Na pokoj se teda dostáváme v půl osmý místního času. Po jídle a přečtení zpráv (celej víkend bez internetu je znát :-) se vrhám na popisování 334 fotek a k nim ještě přiřazuju GPS souřadnice. No teď je tu půl čtvrté ráno … na severovýchodě pomalu vychází slunce a my jdeme konečně spát.

No a všechny ty fotky už najdete ve fotogalerii.